Press "Enter" to skip to content

Okul sadece Zaman kaybı

Okul sadece Zaman kaybı

Okul sadece Zaman kaybı, Evet yanlış duymadınız arkadaşlar, Okul dediğimiz kurumlar sadece gençlerimizin hayatlarını, zamanlarını çalan beton yığınlarından başka birşey değil.

Gelin bu yazıyı bana yazdıran sebepleri inceleyelim haklı mıyım haksız mıyız birlikte görelim ?

Öğretilmesi gereken temel İnsani değerler öğretilmiyor.

Gerçekten Bilgi verilmiyor ve Ar-Ge desteği yok ayrıca gelişime dair birşey öğretilmiyor.

Kişisel hak ve özgürllükler öğretilmiyor aksine bunlara nasıl tepkili insan yetişir bu öğretiliyor.

Zararlı maddeler Kötü alışkanlıkların en hızlı çoğalıp yayıldığı yer buralar (Okullar)

Birde bu okullardan mezun olarak yetiştirilip İnsanlığa  /  Hayata atılanlar var ki dramatik kısım aslında orada, ama konumuz orası değil.

Şimdi sırayla gidelim İnsani değerler öğretilmiyor dedik peki anlamı nedir bu cümlenin, Öncelikle insanlık

Okul sadece Zaman kaybı

dediğimiz kavram insanı insan yapan kavramlar vardır sevgi saygı toplumsallaşma kişisel hak ve özgürlükler vs vs işte öğrenci okulda bu değerleri gerçek manada öğrenmiyor kimse tutup öğretmiyor hatta aksine okullarda bu tür sevgi saygı kavramlarından çok Askeri disiplini andıran Egoizm var, Çünki bu okullarda öğretmen olabilmek için yıllarını vermiş KPSS illeti ile uğraşmış o kadar beklenti sonucunda atanmış Öğretmenler var aslında kendileri açısından bakarsak haklılar da…

Ar-Ge dedik, nedir bu ar-ge ?

Araştırma ve geliştirme (veya kısaca Ar-Ge) OECD tarafından, “bilgi dağarcığını artırmak amacıyla sistematik olarak sürdürülen yaratıcı çalışma ve bu bilginin yeni uygulamalar yaratmak için kullanılması” olarak tanımlanmıştır.[1] Araştırma ve geliştirmenin üç bölümü vardır:[1]

Detaylı şekilde Wikipedia‘da bakabilirsiniz.

Araştırma geliştirme dediğimiz ar-ge okullarda yok, Aslında hemen her okula bir bilgisayar sınıfı, bir gizik sınıfı, bir kimya sınıfı mevcuttur hiç bir okul diğerinden alt kalmak istemez ancak okullardan çıkarılan bu sınıflardan çıkarılan projelere bakarsanız ? fossss tamamen boş yani tamamen normal sınıf olarak kullanılan tüpler bilgisayarlar ve diğer alet edavatlar var ve işin garip yanı bu alet edavatlara öğrencilerin dokunması yasak 🙂 yani düşünsenize kimya sınıfındaki tüplere öğrencilerin dokunması yasak olan bir eğitim sisteminde okumanın mantığı nedir ?

Zararlı maddelerle mücadele demişiz peki neler bunlar ? Uyuşturucu alkol sigara gibi toplum olarak zararlı gördüğümüz  madde kullanımıdır, Peki bu maddelerle mücadele nasıl ? Okullarda bu tür madde kullanan gençler ile mücadele aynen u şekildedir,

Öğretmen; Gençler sınıfınızda sigara kullananlar var kimler olduğunu gayet iyi biliyyoruz bu arkadaşlar kendini biliyor zaten en yakın zamanda ailelerine bu hareketleri bildirilecektir. ve biraz da tehdit içerikli biraz sağlık içeirkli dramatik cümleden ileri gitmez.

Okul sadece Zaman kaybıAma tutup bir öğretmen gelip bu gencin yanına neden sigara içiyorsun derdin sıkıntın mı var demez ? dediğini varsayalım (Ali onlar dert değil boşver takma daha büyük meseleler var geleceğine odaklan sigarayı bırak)

Genel olarak okullardaki eğitim sistemine zaten girmiyorum ki hemen herkes biliyor hepimiz en basit de olsa lise-ünv bitirmişizdir.

Pekii kendimden örnek vereyim Ünv ilk gittiğim yıl hatta yanlış hatırlamıyorsam ilk derste öğretmenin dediği kelime “Gençler hepiniz okumak için memleketlerinizden buraya kadar gelmişsiniz güzel ama bu bölümen mezun olunca tekniker olarak alacağınız maaş Asgari ücret….”

Lan zaten orada 2-4 yıl harcamadan bir tekstil fabrikasında alacağım ücret asgari ücrettir 🙂 Yani okumam için bir sebep kaldı mı ki ? Şahsen bu kelimeden sonra zaten okumamak için sebep arayan bana bahane oldu ve okulu bıraktım. Şöyle düşünün 2 yıl orada kalacağım okuyacağım farklı memleket farklı ortam kısaca tamamen hayatın içinde yapayanlızsıız liseden yeni mezun bir çaylaksınız, Akbabaların içinden leş koparmaya çalışıyorsunuz ?? Yedirmezler koçum…

Pekii ne olacak bu düzen ? Düzenin ne olacağına dair bir bilgim yok lakin, benim düşüncem şudur arkadaşlar;

Okumak için hevesli değilseniz, Hedefinniz yoksa okul ile alakalı örn (Polis, Avukat, Mühendis vb) gibi meslek dallarını seçecekseniz okumanızı şiddetle tavsiye ederim. İnsan hayali için hedefi için yaşar yaşamalıdır da zaten.

Ama tuttunuz meslek lisesinde dandik bir elektrik bölümünde not ortalaması 0-1-2 olarak gelen bir öğrenci iseniz okul sizin için tamamen bir zaman kaybıdır. Okumayın net bir dille söylüyorum Okumayın.

Okul sadece Zaman kaybıEn basit örnek lise 1 deolduğunuzu varsayarsak lise 4 yıl siz lise 1 den itibaren bir otomobil tamircisi yanında çıraklığa başlarsanız ilk yıl çırak 2. yıl kalfa hadi 3. yıl da kalfasınız ama 4. yıl ustasınız arkadaşlar ve emin olun alacağınız maaş Usta olarak günlük 100 TL ve aylık 3bin TL yapar ki bu memur maaşından fazladır.

Peki okuduğunuzu düşünelim,

Lise 4 yıl, Bitti çabaladınız bir şekilde bitirdiniz, Ünv adam akıllı bir bölüm ile işe yarar bir Ünv’de okumak için sağlam puan gerekir ki Lisedeki eğitimi az çok biliyoruz bu düzendeki eğitim ile mümkün değil, 1 yıl dershane hadi olmadı 2 yıl dershane olsun. 4 yıllık bir Türkçe Öğretmenliği bölümünü güzel bir ünv’de kazandığınız, 4 yıl da orada gitti.

Geldik KPSS mevzusuna ki orada zaten ilk yıl aldıız aldınız yoksa kafadan 3 yıl gidecek, Hadi alamadınız diyelim 3 yıl da kpss ? ardından atandınız ve öğretmenlik yapıyorsunuz 🙂 herşey tıkırında peki yaş kaç oldu ?

Hepsini geçtik toplamda 22-25 yıl arası okuyorsunuz en düşük yaş olarak 28 diyelim, 8 yaşındn sonra Sırayla düşünelim hayatı yaşamak için kısacası asıl hedef evlilik için sağlam kariyer için çabalayıp öğretmen oldunuz ya hani Ev alacaksınız araba alacaksınız gelin hesaplayalım 200Bin TL ev 50bin TL araba 70Bİn TL evlilik masrafları 🙂 320 Bin tl peki öğretmen maaşı kaç tel 2200 TL hadi ek ders filan 3000 olsun 🙂

Şimdi hiçbirşey yemeden 320 Bin tl kazanmak için bir öğretmen 26 yıl civarında çalışması gerekiyor :)))))

Farklı birşey söylememe gerek yok diye düşünüyorum.

Peki farklı açıdan bakalım olaylaraÇocuk 15 yaşında çırak olarak başladı 19 yaşında usta ve 3000 tl maaş 🙂

arada yaklaşık 10 yıl var hani yine aynı hesaplamaları yapmayalım yine siz düşünün 19 yaşında 3000 tl ile hayatı yaşamak birde 3000 tl için 29 yaşına kadar dirsek çürütmek var ki mecazi değil gerçek anlamda dirsek çürütüyorsunuz.

Aslında suç ne öğretmende ne öğrencide, Suç bu düzende, Ama düzene yapacak hiçbirşey yok sadece hayatınızı iyi değerlendirmek için en iyi kararı siz verin.

Kısaca diyorum ki dostlar Okul sadece Zaman kaybı…

Zaman değerli geri dönüşü yok…

Buna benzer diğer yazılarım

Exim Mail çıkış İP değiştirme cPanel sunucularda ip adresinin spama düşme durumu sık karşılaşılan bir durumdur bu gibi durumlarda gmail, outlook, yandex vb sunucudn çıkan mailleri ...
Kodespa Öğretmenler gününe özel %50 indirim "Öğretmenler yeni nesil sizin eseriniz olacaktır" - M. K. ATATÜRK Başta Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere tüm öğretmenlerimizin öğretmenler gününü...
Unix ve diğerlerinin geçmişi Unix ve diğer sistemlerin geçmişten günümüze güzel bir kronoloji ile anlatılmış halini buldum siz de ek bilgiler vermek isterseniz yorum olarak il...
Vps – VDS yönetim panelleri Sunucu kurulumu resetlemek veya format için bu işlemlerin manuel yapılması zaman alacaından paellere ihtiyaç vardır. Sanal makinelerin otomatik oluştu...
Darbe girişimi hakkında Merhabalar efenim.. Geçtiğimiz günlerde meydana gelen Darbe girişimi hakkında birkaç olumlu olumsuz biraz konuşmak içimdekileri yazmak istedim. ...
MariaDB performans ipuçları MariaDB, MySQL'in orijinal geliştiricileri tarafından yapılan en popüler veritabanı sunucularından biridir ve güçlü bir geliştirici ve kullanıcı toplu...

Bu yazı 2779 Defa okundu. Diğer yazılarımı da oku süper yazarım :)

||||

Ali Çömez
Ali Çömez

Kaldırımda yürürken beyaz çizgilere basmamaya çalışan, Sabah yüzünü yıkarken dirseklerinden su sızmasından nefret eden, Dönerle ayranı aynı anda bitirebilen, son dakikada otobüsü kaçırsada grur yapıp arkasından koşmayan... bir insanım :)

View all posts

18 Comments

  1. İşçi gibi öğrenciler okul yollarında heba oluyor aldıkları eğitim ve sistem onları hayattan koparıyor ve sürekli ders çalışmaya zorluyor sistem değişlemi değil sistem root olamalı artık…

    • Ders çalışmanın sonunda birşeyler varsa sorun yok ama sadece dersi çalıştım demek içinn çalışıyorsa mevzu büyük 🙂

  2. Ali kardeşim yazının doğru yanları var ama eksikleride var hakikat ikra ile yani oku ile başladı ilim çindede olsa al bana bir harf öğretenin kırk yıl kölesi olurum gibi sözler öğrenmenin ilmin önemine değiniyor Üniversiteler okullar sadece kitabı okumak yazmak için görülmemeli asıl amac kişiliği düşünceyi geliştirmek olmalı eğitimli insanın konuşmasıyla davranışlarıyla sokak daki herhangi bi insandan farkı olmalı ama şu konuda sana hak veriyorum Üniversitesiyi okulu neolacak havasında görenlerin kendini geliştirme amacı olmayanın kesinlikle zanaat öğrenmesi kişi için daha faydalı olur cünkü okuduğu okul kendine zulüm ailesine maddi kayıp olur eğitim sistemine girmiyorum bile vesselam…?

    • Yanlış anlaşılma olmuş galiba 🙂 Ben yukarda kesinlikle okumaya okuma isteğine birşey söylemedim, Dediğiniz gibi okumak ilim öğrenmek tabiki çok güzel birşey hatta kutsal birşey diyebiliriz sizin de verdiğiniz örneklerden.
      Mesele şu ki gerçek ilim irfan yuvası mı şu anda okullar yoksa benim dediğim gibi sadece boş zaman geçirme clupleri mi ?
      İnsan eğitimini hissettirmeli zaten, davranışları konuşması ve hitap şekilleriyle, Ancak okumak ta genel insani değerleri insana kazandırmıyorsa sadece ezberlenmiş olur, okunmuş olmaz.
      Benim söylemek istediğim zaten genel çaplı bakıldığında Hedefi olan insanın okuması yönünde, Okulların değişmesi yönünde, Eğitimcilerin değişmesi yönünde.
      Yoksa gel gör ki Tübitak başındaki Şahıs papaz eriğini İmam eriğine çeviren makinaya icat gözüyle baktığı gibi ne ilim insanları daha yetişişr 🙂

  3. İşin garip tarafi bu derdi en cok dile getiren meslek liseli 🙁 uzucu bir durum hic bisey olmazsa meslegim olur diye gidiyorsun ama hic birsey olamiyorsun. Egitim dedigin kurum; hipodrom alanina cevrilmis ogrenciler yaris ati. ha bide sen simdi duzene tepki gosterip boyle bir yazi yazdin ya en kötu sensin

    • Bak bu işin tehlikeli kısmı da o şimdi 🙂 Öğretmenler olsun veliler olsun bu aralar köşeye sıkıştırmaya çalışırlar galiba 🙂

  4. Ali kardeşim ellerine sağlık güzel yazmışsın eyvallah aslında işin özü düzen ana anlatılan kelimede budur burada aynı durumdan milyonlarca kişi şikayetçi kpss illetindende şu konuda şikayetçiyim mesala buda bir düzen meselesi örneğin bir öğrenci bilgisayarın b sini bilmiyor harddiski sorsan bu nedir cipsten mi çıkıyor bu der ama matematigi iyidir diğer yanda ise bilgisayar konusunda sordugun her soruya aklının alamayacagı şekilde cevap veren kendini yanlızca merak ettiği ve sevdiği işi olan bilgisayara verdiği için matematigi hiç sevmeyen biri var ama kpss sınavında yada dgs sınavında sırf matematigi iyi diye ezip geçiyorlar mühendisliğe ama gel gelelim iş hayatına atılınca yada bunlardan memurlar bilgi işlemciler çıkınca teknoloji olarak yenileşme olarak yine geri gidiyoruz 🙂 yani sırf matematigi iyi diye değerlendirilen bir sistem var ve bundan nefret ediyorum 🙂 ( dip not : matematigim berbat ama bu konuda her konuştugum yetişkin insan hak verdi )

    Ayrıca çok güzel bir şey daha yazmışsın insan hayallerinin peşinden gitmeli zaten şu hayatta hayalimizden başka neyimiz varki hayal kur gerçekleştirmek için koşuştur ve amacına ulaş bu döngüde dolaşıp duruyoruz 🙂

    Ve son olarak okulun zaman kaybı oldugu yönlenlerini çok net şekilde açıklamışsın tekrardan ellerine sağlık bu düzeninde Allah tepesinden baksın 🙂

    • Aslında her genç alanına göre eğitime tabi tutulsa sorun olmaz hatta genel olarak daha sistematik daha kalifiye gençler yetiştirilir.
      Düşünsenize insan her alanda iyi olabilir mi böyle birşey mümkün mü ? tabiki hayır, ama okullarda matematik, fizik, kimya, felsefe, coğrafya tarih, dersleri alıyor yani tamamen insanı robotlaştırmaktan başka birşey değil.
      Benim kafam tarihe yatkıındır ilgi alanıma girer beni tarih alanında eğitmelisiniz.
      Senin kafan Matematikçidir matematik alanında eğitim alırsın, Bu şkilde zaten çok kaliteli elemanlar yetiştirilir ki. He birde işsizlik te ortadan kaybolur bu durumda.
      Her insan mesleğini yaparsa kimse işsiz kalmaz ki 🙂 Ben ne iş olsa yaparımcılar da piyasadan kalkar, çünki hepsinin mesleği hepsinin uzman olduğu alan olur zaten…

  5. Liseyi 9 sene de bitiren biri olarak diyorum ki: okulun taaaaaaa … 😀

  6. bizdeki okullar nneden zaman kaybi biliyor musun insanın aklına şu geldikce zaman kaybı olmaya devam edecek bilgisayar mühendisligi = facebook kirma gibi dusunceler icin okundukça ve diher bolumlerdeki girme fikirleri oldukça boş olacaktır hep

    • Günümüzde okullar sadece eğitim ilim irfan yuvası mı ? yoksa hababam sınıfında semra öğretmenin dediği gibi “Bunlar aşk mektupları müdür bey AŞK” mı ???

  7. Bayraktar oto kiralama Bayraktar oto kiralama

    Aslında ülkemizde en çok kazandıran meslekler arasında otomobil tamirciliği önemli bir sektör. Türkiye durumunda okuyarak biryerlere gelmek oldukça zor görünüyor. Okulda alınan eğitimler ile çırak döneminde alınan eğitimler tecrübe ile sabit olduğundan otomobiller konusunda düzgün biryer bulmak daha mantıklıdır.

  8. gerek yok gerek yok

    bu sene lise 3 e geçicem ve derslerim orta.sınıfta ikincisiyim ama okul ortalama bi okul olduğu için hatta belki biraz altı o yüzden orta bi öğrenciyim.yaşım 16 ve yaşıtlarıma göre hatta tüm insanlara göre tuhaf ve bi o kadarda olgun düşündüğüm ve bu yüzdende hayatımı heba ettiğim için psikolojim bozuldu ve psikiyatriden yardım almak zorunda kaldım.bu başlığı görünce tek ben böyle düşünmüyormuşum dedim.bazen düsünüyorum acaba Türkiyede okuyorum diyemi bu karamsarlığım,okul nefretim diye…
    sistem batık.en küçük sebebi lise hatta ortaokul öğrencisi hala okul çıkışında sinirlendiği için küfrediyorsa burda bi bozukluk vardır. anlamıyorum gerçekten ben anlıyamıyorum. okul demek mektep demek matematik çözüp bi yerde durup para kazanmak için gidilen bi yer olmamalı. adam tarihini bilmiyo diksiyon desen 0 zatem saygıdır ahlaktır diye bi sey söz konusu bile değil. ya bi insana sen nasıl konuşulacağını öğretemiyosan kapat abi o kahvehsnryi kapat. ayrıca herkes bi para para olmuş. ya bi mutlu olun. birinizde diyinki ben bunu yapınca mutlu olacak mıyım.haklısınız.böyle diyenlerin hepsi şuan yoklar,görünmezler belki insan olarak bile sayılmıyorlar.sistem bu ne yapalım.ya gidip o tahtalarda oturup elinize para geçirip,insanların dedikodularını yapıp,arkalarından iş çevirip sonrada ev araba alıp duracaksınız yada mutlu olup sürüneceksiniz. gelde şimdi bu hayatta yaşa.gelde yaşa..gelde yaşa..

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir