Press "Enter" to skip to content

OneNote Nedir ? (Kişisel Anlatım)

Merhabalar efenim malumunuz uzun bir süredir yazmadım son bir aydır yoğun bir tempo içinde kişisel planlarım nedeniyle bu planları yoluna koymak için gece gündüz kafa patlattık.

Şimdi konumuza gelecek olursak eğer diyeceğim şu ki beyler bayanlar değerli insanlar Biz hemen hepimiz internette bir şeylerin ucundan tutup bir şeyler yapmaya çalışırken her yere not alırız yıl olmuş 2017 hala kara kalem ile not defterime not alırım tabi ki siz de alıyorsunuz bırakın şimdi teknoloji çağındayız ayaklarını 🙂

OneNote Nedir ? (Kişisel Anlatım)Evet aynen dediğim gibi her planı projeyi ayrıntıyı detayı yazdığımız not defterlerimizden bahsediyordum evet bu not defterleri yıl veya zaman önemi olmadan en ilkel çağdan en son günümüze kadar hep yanımızdaydılar peki ya şimdi ne oldu ? yine yanımızdalar ama artık ağırlık yapıyorlar 🙂

Ağırlıktan kastım gerçekten ağırlık yatıkları yani ağırlık gereksiz yer kaplaması gereksiz gereksiz gereksiz ama düşüncenin ilk akıldan çıkışı ile kalemden kağıda akışı hala beni kendinden vazgeçiremez dostlar.

Şimdi bırak kalem kağıt detaya gir ne diyeceksen görelim diyorsunuz sanırım 😛 tamam öyle olsun.

One Note nedir ? Dostlar one note Microsoft’un bu güne kadar yaptığı en işe yarar en güzel şeylerden birtanesidir en son windows 7’yi sevmiştim bu şekilde oda bazen sinirlerimi bozdu 🙂

One Note evet arkadaşlar ismi biraz saçma yani bana kalırsa ancak ismi ile değil işlevi ile işimiz var bize lazım olan kısım işlevi. Tabi burada isminin akılda kalıcı olması daha lüküs birşey olması beklenirdi ama o iş geçti galiba.

One Note kullanıma başlamam ?

Dostlar one note kullanımı aslında her windows 10’da varsayılan olarak kurulu bir şekilde geliyor ancak birçoğumuz dandik birşeydir diyerek siliyoruz kaldırıyoruz hatta yetmiyor kayıt defterinden bile atıyoruz 🙂 yani bunları ben yapıyordum 🙂  taaki mayıs ayı başında bu yoğun tempoya girinceye kadar.

OneNote Nedir ? (Kişisel Anlatım)Bu döneme hazırlık yaparken ilk önce Aldığım SSD ile Windows10 kullanmamı öneren Yavuz Selim’in büyük zekasına güvenerek dediğiniz yaptım ve şaşırtmadı yine haklıydı yani Samsung SSD ile Windows 10 gerçekten mükemmel’miş  herşey mükemmeldi ancak bir sorun vardı bu yoğun tempoda herşeyi not defterime kayıt edemezdim buna çözüm aramaya bile değmezdi ki notepad++ var diyerek geçiştirdim ancak bir an geldi küçük bir çizim yapmam gerekiyordu planlarım bu şekilde olacak şuraya x şuraya z gelecek derken not defterimi bulamıyordum (Ev arkadaşım almış kpss hazırlanırken karalama defteri olarak kullanıyor 😀 ) neyse ki o anda yeni format attığım için başlat menüsünde henüz silmediğim microsoft ürünlerinden OneNote duruyordu.

Bu ne laaaaaağn nasıl bişey ola ki dediğimi hatırlıyorum 🙂 Biraz heyecan biraz merakla açtım başladım karıştırmaya (kayıt kuyut aşamalarına girmiyorum microsoft üyeliği olmayanı zaten sınır dışı ediyorlar 🙂 ) karıştırdım karıştırdım karıştırdım belki de yarım saatten fazla kurcaladım nerede ne var ne yapılır ne edilir OneNote Nedir ? (Kişisel Anlatım)derken kafama dank etti. şaka değil arkadaşlar yandaki resimdeki One Note’u keşfettiğim anda çekilmiş bir fotoğraftır.

Evet dedim tamam bu olur reyiz hemen aldım elime telefonu GooglePlay’da arayayım varsa tadından yenmez diyrdum ki şak çıktı karşıma varmış  🙂 Seni çakaaaaaal dedim ona hemen yükledim bu sefer başladım telefondan biraz karıştırmaya dürttüm dürttüm dürttüm heryerini dürttüm 🙂 Genel olarak sonuca olaştığımda ise aslında benim aradığım buymuş dedim yani sürekli yanımda ek eşya olarak taşımaktansa telefonumu taşıyorum zaten e tuvalette bile yanımızda olan telefon ile malumunuz ki En iyi fikirler tuvallette aklımıza gelir ikisinin birleşimi işte One Note yapıyor 🙂

One Note kullanmak için öncelikle bir Microsoft hesabınız olması gerekiyor ki büyük ihtimalle vardır yoksa hemen buradan halledebilirsiniz zaten kendi sitesinde detaylıca anlatımı mevcut oraları da karıştırın biraz.

One Note kişisel sitesi 

Kısacası arkadaşlar ben aradığımı buldum yani kişisel not defterinize yapabildiğiniz herşeyi oraya da yapabiliyorsunuz yeri geliyor bir ofis programı yeri geliyor paint yeri geliyor geliyor işte yerine göre kullanımı var size neyin yeri gelir bilmediğim için birşey diyemeyeceğim tabiki 🙂

Bunun çıkış tarihi ne zaman bilmiyorum ama ben bunu 2017 Mayıs ayında keşfetmem bence geç oldu inanın bana.  Ama sonuç odaklı bakacak olursak bundan sonra not defteri kullanımayacak mıyım ? tabiki hayır kullanacağım elbette ancak sadece özel notlarım için not defteri kullanırım sanırım.

Bu arada unutmadan söylemek istiyorum “mikrosoft” 🙂 bana bu yazı karşılığında Trabzon Boztepe’de 2 katlı bir yalı hediye etti bu yazımı da Yalının içinde sıcacık şöminenin başında viskimden aldığım son yudumla bitirmek istiyorum.

Eeee siz nasılsınız değerli fakir dostlarım :)))  İyi olduğunuzu ümit ediyorum inşallah herşey gönlünnüzce olsun sağlıcakla kalın bir sonraki yazımda görüşmek üzere…

Buna benzer diğer yazılarım

Doğru yola yanlış kişiyle çıkma !! Merhabalar beyler, Bu yazıda herhangi bir bilgi verici makale yazmayacağım aslında buradaki makale de sayılmaz bir nevi kamyon arkası yazılar olur ...
Yerli arama motoru “Yaani” yersiz olmu... Bu gece sizlere yersiz arama motoru hiç yok yere, “yerli” adı altında karşımıza çıkarılan Yaani’den bahsetmek istiyorum. Neden mi yersiz? Hemen celall...
Allah de Haluk, Allah de Rahmetlli muhsin yazıcıoğlunun anlatıldığı ve ne zaman okusam bir tuhaf olduğum hikayesidir, Eminim ki siz de beğeneceksiniz. " İstanbul'da tutukla...
Metro Turizm Rezaleti Merhaba değerli arkadaşlar. Bu yazıda / Eleştiri mi iğneleme mi artık ne diyeceksek, Metro turizm rezaletinden bahsetmek istiyorum. Arkadaşlar t...
cPanel vs Plesk Web hosting sektöründe bitmeyen tartışmadır Plesk vs cPanel. İnsanlar genellikle Plesk ve cPanel'ın diğerlerinden daha iyi olduğunu tartışırlar evet b...
WordPress Blog Tema #Bloggerz Merhaba arkadaşlar, WordPress Blog Tema #Bloggerz kişisel blogları olan arkadaşların saade ve temiz tasarımda bir tema arayanlar için ve herşeyden öne...

Bu yazı 8173 Defa okundu. Diğer yazılarımı da oku süper yazarım :)

||||

Ali Çömez
Ali Çömez

Kaldırımda yürürken beyaz çizgilere basmamaya çalışan, Sabah yüzünü yıkarken dirseklerinden su sızmasından nefret eden, Dönerle ayranı aynı anda bitirebilen, son dakikada otobüsü kaçırsada grur yapıp arkasından koşmayan... bir insanım :)

View all posts

16 Comments

  1. Kanka yazılarında benden bahsetmen harika bişey Allah razı olsun yeni yazın hayırlı olsun 🙂

  2. Yazılarınızı çok beğeniyorum ve heyecanla okuyorum birazda olsa bizleri güldürmeniz beni memnun ediyor neyse OneNote denemeliyim Teşekkürler

    • Beğendiğinize sevindim zira bu işi yapacaksam insanlara faydası oluyorsa yapmalıyım ?

  3. Senkronizasyon konusunda Google daha çok güveniyorum, çünkü ortamı daha rahat ve daha kullanışlı. Ms ürünleri yıllarca kanımı kuruttu. Güven meselesine gelince, Google yine aynı şekilde daha çok güveniyorum 🙂 Böyle bir yazı için de sizi kınıyorum :p 🙂

    • Google dökümalarını da kullanmışlığım var bir dönem ancak o daha basit ve işlevselliği az gibi geldi bana belkide o dönem not defterime güvendiğim içindir bilmiyorum ancak gerçekten biraz kullnmanızı öneririm çok güzel emin olun beğeneceksiniz 🙂 ben kolay alışkanlıklarından vazgeçebilen biri değilim ki bu halimle beğendiysem bence sizde denemelisiniz 🙂

      • Yok, bende kullandım da işte dediğim gibi aradığımı Google uygulamalarında bulabildim 🙂 Tabi ki tercih meselesi yinede 🙂

        • Google iyidir hojdur da ben sevemedim 🙂 ama kullanmayıp da taşa mı dönek :)))))

  4. keyifle okuyabildigim uzun yazılardan birisi olmuş elinize saglık

  5. Merhabalar, yazı çok net ve anlaşılır şekilde yazılmış. Günümüzde internet siteleri gerçekten internet çöplüğüne dönmüşken bu kadar sade ve net bir şekilde açıklanmış yazı okumak zevkliydi.

    Teşekkürler, bu güzel bilgiler için.

  6. güzel ve faydalı bir paylaşım. teşekkürler.

  7. youtube mp3 indir youtube mp3 indir

    windows kullanıcıları kullanmıştır biliyordur belki ama diğer kişisel not uygulamalarından çok daha iyi gibi
    admin çok faydalı bi makaleydi teşekkürler.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir